21:33

Karpacz


Hej!
Nie wiem, czy do Was też ten trend dotarł, ale na skutek ataków terrorystycznych w Europie, spędzanie wakacji w Polsce nagle stało się popularne. Ja uwielbiam spędzać ciepłe miesiące w naszym kraju i poznawać wtedy nowe zakątki.
Razem z Marcinem znowu zdecydowaliśmy się spędzić tydzień na Dolnym Śląsku. Uwierzcie, że ten często pomijany region oferuje nam naprawdę masę atrakcji i pięknych widoków, jak np. Karkonosze, Błędne Skały, ale także podziemne miasta stworzone przez nazistów, czy wspaniałe zamki. Tym razem obraliśmy za główny punkt Karpacz. Miasto... zbytnio mnie nie zachwyciło, chociaż ma sporo do zaoferowania turystom. Po pierwsze masę legend, w których jako główny bohater pojawia się Duch Gór albo inaczej Liczyrzepa.
 


Liczyrzepa ma nawet swoje własne muzeum, gdzie możecie usłyszeć wszystkie historie, w których się pojawia zarówno jako starzec, czy dziwny upiór. Z tą postacią spotkaliśmy się także w czeskich Karkonoszach.




Jednym z miejsc, które szczególnie mi się podobało, jest muzeum kryształów. Wystawę można zobaczyć za darmo, a potem zrobić drobne zakupy :) Kamienie naprawdę wywarły na mnie wrażenie. Poza zbiorami pochodzącymi z tamtych terenów zwiedzający zobaczą także zdobycze z odległych krajów, jak np. Afryka.




Same góry to chyba główny punkt, żeby zawitać w Karpaczu. Trasy nie są szczególnie wymagające, ale myślę, że nie rozczarują też osób doświadczonych w tej dziedzinie. Możemy ich poziom i długość odpowiednio dla siebie dostosować, a potem zjeść coś z cudownym widokiem na Śnieżkę.
 



Ostatniego dnia wybraliśmy się do położonego niedaleko naszego ośrodka Western City. Oglądaliśmy pokazy przy piwie i po prostu cieszyliśmy się dniem. Jest to raczej atrakcja skierowana głównie dla dzieci, ale... ja nadal jestem dzieckiem, więc uwierzcie, że świetnie się tam bawiłam :)





Byliście kiedyś w Karpaczu? Jak wspominacie pobyt tam? 
Pozdrawiam Kochani!

12 komentarzy:

  1. Polska to piękny kraj, sama w tym roku byłam już i w górach i nad morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo śliczne zdjęcia :D
    Piękne Polskie krajobrazy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. w karpaczu odbyly się moje niespodziewane zaręczyny <3
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam zawsze preferowałam Polskie widoczki :) a co do Karpacza to też się z Panem Mężem zastanawiamy czy nie spędzić tam tegorocznych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polska ma wiele pięknych miejsc :)
    Ja w tym roku byłam nad morzem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy w sumie tam nie byłam, ale chciałabym odwiedzić każdy zakatek Polski :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam w Karpaczu w tamtym roku! Świetnie się bawiłam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym odwiedzić to miejsce :) Pięknie tam :) Kiedyś byłam w tej okolicy, bo w Szklarskiej Porębie, ale nigdy w Karpaczu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. niestety jeszcze nie byłam, ale jest wysoko na mojej liście miejsc do odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne zdjęcia, jeszcze tam nie byłam. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładne zdjęcia :) W Karpaczu jeszcze nie byłam, może za rok się wybierzemy :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za to, że jesteście! Jeśli jesteś anonimem podpisz się imieniem lub przezwiskiem, będzie mi łatwiej odpowiedzieć. Proszę mnie nie zapraszać do wymian na obserwatorów i na blogi, bo zacznę gryźć.

Copyright © 2016 Staram się ogarnąć , Blogger