20:23

Jak się nie dać jesiennej chandrze?


Hej!
Niestety tym razem mój wpis nie będzie twórczy, bo sposobów na jesienną chandrę znajdziecie w blogosferze masę. Trudno :) Mam nadzieję, że u mnie znajdziecie coś innego niż u reszty i może zainspiruję Was do rozpoczęcia nowego hobby.

1. Oddawanie się hobby. I tutaj macie nieograniczone pole do popisu. Może taniec? Malowanie? Robienie na drutach? Sama chcę zacząć coś nowego, co sprawi, że po powrocie z zajęć nie będę myślała tylko o powrocie do łóżka, ale właśnie o rozwijaniu siebie.


2. Wejdź do kuchni i szalej. Wypróbuj nowe przepisy, korzystaj z sezonowych produktów, a na koniec... zaproś znajomych na degustację :) Myślę, że tak spędzone wieczory będziesz wspominać jako bardzo miłe. I kto wie? Może odkryjesz nową życiową pasję.


3. Ruszaj się! Niekoniecznie na siłowni, możesz przecież wychodzić na spacery (kiedy oczywiście pogoda na to pozwoli), ale też wybrać się na ściankę wspinaczkową, czy na tańce. Opcji jest dużo. Aktywność fizyczna wcale nie musi oznaczać podnoszenia hantli ;)


4. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi, którzy zmobilizują Cię do działania. Odpuść sobie wampiry energetyczne, czy osoby, z którymi spotykasz się, bo czujesz, że musisz. Ja w tym roku zrobiłam małą rewolucję i zbliżyłam się do nowych osób. Wydaje mi się, że ich towarzystwo lepiej na mnie działa.


5. Ucz się! Nie, to nie żart. Wychodzę z założenia, że warto się uczyć. Jesień to dobry moment, żeby zaszyć się w pokoju i uczyć się np. nowego języka, czy obsługi programów różnego typu. To wcale nie musi Cię kosztować wiele, wystarczy nawet kilka minut dziennie.


6. Stawiaj sobie codziennie maleńkie cele, takie możliwe do osiągnięcia. Każdy sukces zmobilizuję Cię do tego, aby działać nadal i nieco podnosić sobie poprzeczkę.


7. Spisz listę filmów, które chciałaś codziennie obejrzeć i nadrób w końcu zaległości. Poradzę Ci jednak, żeby nie wybierać dramatów, czy filmów, które przepełnia depresja. Wybierz coś pozytywnego, z pięknymi plenerami i jakimś przesłaniem.


8. Zadbaj o siebie, ale tak porządnie. Na bieżąco organizuj sobie w domu małe spa, zapalaj świeczki, włącz sobie przyjemną muzykę i odpłyń. Uwierz, że już po pierwszej takiej sesji poczujesz się zdecydowanie lepiej. W wakacje nie miałabyś pewnie czasu na tego typu rzeczy, bo żal siedzieć w domu, kiedy na dworze jest ciepło. Jesienią nie żałujemy żadnej chwili spędzonej w domowym zaciszu, dlatego korzystajmy z tego luksusu aż do wiosny :)


9. Zadbaj o innych. Odśwież kontakty ze znajomymi, z rodziną, zaangażuj się w wolontariat, idź pomóc w schronisku. Nawet drobne gesty sprawią, że nabierzesz wiatru w żagle.

A jakie Wy macie sposoby na to, żeby nie przespać/przepłakać jesieni? Podzielcie się nimi ze mną :)

Pozdrawiam Kochani!

15 komentarzy:

  1. Dla mnie najlepszy sposób to robienie czegokolwiek dla siebie. I tu wkracza nasza wyobraźnia, bo pomysłów moga być miliony. Ja sama skuszę sie na jakis dodatkowy kurs kosmetyczny, a wieczorami będę uczyła sie tańczyć z YouTube ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dobrze napisane :D chociaż ja bardzo rzadko łapie chandrę ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie jak na razie nie dopadła jesienna chandra :) Ale poprawiam sobie humor oglądaniem filmów na co w innych miesiącach szkoda mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnioo nie mam czasu na chandre, cały czas mam coś do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, najlepiej działać, robić coś, wtedy człowiek nie ma czasu na chandrę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie dopada chandra bardzo często. Czasem najlepszym rozwiązaniem jest przespanie jej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na szczęście mnie jeszcze nie złapała, ale bardzo przydatny wpis :) może komuś się przyda :D
    sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio bardzo często dopada mnie jesienna chandra szczególnie gdy jestem w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja właśnie zawsze jesienią mam wyjątkową ochotę na wypieki.. ciagle bym coś piekla.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesień powinna być trochę bardziej słoneczna, wtedy bym ją lubiła:d

    OdpowiedzUsuń
  11. Super napisane :D
    Bardzo fajne pomysły :)

    Zapraszam :D
    Odwdzięczam się za każda obserwacje :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dbanie o siebie plus nauka gotowania :D
    To jest to ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysły :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie mam czasu (niestety i na szczęście) na chandrę.
    Gdybym jednak miała trochę luźniejszy grafik to chętnie nauczyłabym się jakiegoś nowego języka.

    Pozdrawiam Kochana
    Birginsen :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie idealny sposób na jesienną chandrę to herbata z cytryną, ciepły koc i dobra książka :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za to, że jesteście! Jeśli jesteś anonimem podpisz się imieniem lub przezwiskiem, będzie mi łatwiej odpowiedzieć. Proszę mnie nie zapraszać do wymian na obserwatorów i na blogi, bo zacznę gryźć.

Copyright © 2016 Staram się ogarnąć , Blogger